ترفند های فروش

 

قانون۲۰/۸۰ مشتری یابی در ترفند های فروش در بازاریابی

بنا بر قانون۲۰/۸۰، به طور تقریبی، ۸۰ درصد از محصولات شما را ۲۰ درصد از مشتریان تان خریداری می کنند. یعنی ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد از درآمدتان را تأمین می کنند. پس برای مشتریان بهتر، زمان بیشتری را اختصاص بدهید. ارتباط برقرار کنید و به مشتریان قدیمی خود زنگ بزنید. این کار بسیار راحت و البته مهم است. اما همیشه به فکر جذب مشتریان جدید باشید.

فرآیند فروش به طور خلاصه ۳ مرحله دارد: پیدا کردن مشتری،شفاف سازی برای  مشتری که چرا خرید از شما، بهترین خرید است و بالاخره نهایی سازی فروش.سعی کنید ۸۰ درصد از وقت تان را بگذارید برای پیدا کردن مشتری و صحبت با او و تنها ۲۰ درصد باقیمانده را برای نهایی سازی فروش اختصاص دهید.

قانون۳۰/۷۰ در ترفند های فروش در بازاریابی

شاید دیده باشید که معمولاً فروشنده ها خیلی حرف می زنند. اما فروشنده خوب، سوال های خوب و گزیده می پرسد.  وظیفه شما به عنوان یک فروشنده این است که تنها، ۷۰ درصد گوش کنید و ۳۰ درصد سوال کنید. کار شما فقط کمک به مشتری است.و البته باید گفت که تنها فروشنده های ضعیف هستند که زود قیمت می دهند. در یک گفتگوی خوب، مشتری خودش قیمت را می پرسد. وقتی مشتری با رفتارش به شما پاسخ (نه) می دهد، فروش را متوقف نمی کند، بلکه ازشما دعوت می کند که اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار بدهید.

در موضوع ترفند های فروش در بازاریابی ، آنهایی که به دنبال جذب مشتری بیشتری هستند، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی در این روند، نوع لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند. رقابت در فروش، مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دائم آموزش نبینید و تمرینی نداشته باشید، رقبا از شما جلو خواهند زد.

شناخت گروه هدف

مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند؟ کجایی اند؟ چند ساله اند؟ میانگین در آمدشان چقدر است؟ میانگین تحصیلاتشان چطور؟ هرچه اطلاعات شما درباره مشتری ها یا گروه هدفتان دقیق تر باشد، مشتری هایتان را بهتر می توانید انتخاب کنید. آن وقت به جای اینکه مسلسل بردارید و شروع کنید به رگبار بستن، کافی است یک تیر و کمان بردارید و با دقت تیر بیاندازید. واقعیت این است که هیچ کدام از مشتری ها به شما، شرکت شما و محصول شما اهمیتی نمی دهند. آنها فقط نگاه می کنند که شما چکار می کنید تا آنها راحت تر زندگی کنند.

ترفند های فروش

ترفند های فروش

چه تفاوت فاحشی را می توانید در کیفیت زندگی آنها ایجاد کنید؟ مثلاً اگر یک مشتری می رود سراغ بیمه، هیچ علتی ندارد جز اینکه می خواهد احساس امنیت داشته باشد و احساس امنیت یعنی ارتقای کیفیت زندگی، یعنی بهبود زندگی. پس شما باید درباره محصولات و خدمات خودتان تبلیغ کنید و به وضوح به مشتریانتان بگویید که مزایای محصول شما چیست.

مشتری باید این را درک کند که شما خصوصیات کالای مورد نیاز او را کاملاً شناخته اید و توانسته اید محصولی به او عرضه کنید که اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین های موجود در بازار است. باید مدام این سوال را از خودتان بپرسید که این مشتری چرا محصول شما را می خرد و چرا آن یکی را نمی خرد؟ اگر چشمتان را به این حقیقت مهم ببندید، به یقین فروشنده موفقی نخواهید بود.


ادامه این مقاله:

 

https://www.amin-inst.ac.ir/marketing-tricks-in-marketing-2/


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 مشاهده مقالات بیشتر 

مدیر بازاریابی و نقش آن در موفقیت سازمان

۱۰ تکنیک روانشناسی برای مدیریت بازاریابی،افزایش فروش و مشتری

راه های اندازه گیری رضایت مشتری با روش نظرسنجی


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها