مشکل ترین مورد در آغاز یک کسب و کار چیست؟ برای عده ی زیادی از صاحبان کسب و کارهای جدید، پاسخ جذب مشتری است. خصوصا اگر بودجه ی بازاریابی محدود باشد. برای فروش، اینکه محصول یا خدمتی ارائه دهید که مردم به آن نیاز دارند به تنهایی کافی نیست. اگر برای جذب مشتری مشکل دارید، این استراتژی ها که درستی آن ها در گذر زمان اثبات شده اند را بکار ببرید.

۱ – برنامه ریزی داشته باشید

به این موضوع توجه کنید که مشتری ایده آل شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد. اگر می خواهید به یک کسب و کار چیزی بفروشید، چه واحدی به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خواهد خرید، و چه افرادی (در چه سطحی از سازمان) خرید آن واحد را تایید می کنند.

اگر نمی دانید با چند تماس تلفنی بفهمید!

بعد ببینید آن شخص به طور معمول چطور محصولات یا خدماتی مشابه محصولات و خدمات شما پیدا می کند. به چه جاهایی برای خرید مراجعه می کنند؟ احتمالا به حرف چه کسانی گوش می دهند یا در کجا به دنبال تامین محصول یا خدمات مورد نیازشان هستند؟

راهی را پیدا کنید تا اطلاعات، یا خودتان، را در مسیر آنها قرار دهید.

۲ –برای رسیدن به موفقیت فقط چند راه وجود دارد.

معمولا فروش زمانی اتفاق می افتد که مشتریان آینده از چند منبع مختلف در مورد محصولات شما چیزهایی می شنود. هر چه بیشتر درمورد شما بشنوند، احتمال اینکه از شما خرید کنند بیشتر خواهد شد.

۳– با رومه های محلی کار کنید.

رومه ها یا هفته نامه های محلی منبع بسیار خوبی برای اطلاعات تماس است و منجر به جذب مشتری و پیدایش مشتریان بالقوه می شود. به دنبال اسم افرادی باشید که ارتقا پیدا کرده اند، جایزه ای برده اند، کسب و کار جدیدی شروع کرده اند، یا هر کس که به طریقی می تواند مشتری بالقوه شما باشد.

به آنها تبریک بگویید یا اگر مقاله ای چاپ کرده اند به آنها بگویید که مقاله شان چقدر جذاب بوده است. در متن این تبریک از اسم و شعار شرکت خود استفاده کنید و اگر محصولی مرتبط با آنها دارید به آن اشاره کنید.


ادامه این مقاله:

http://www.amin-inst.ac.ir/13-ways-to-attract-customers


 مشاهده مقالات بیشتر 

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری

۱۰ تکنیک روانشناسی برای مدیریت بازاریابی،افزایش فروش و مشتری

۱۰ استراتژی برای افزایش فروش موفق



مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها