هر مدیری خواهان موفقیت های چشم گیر در حیطه کار خودش است و دوست دارد روز به روز طعم پیشرفتهای بزرگتری را بچشد. اما واقعیت این است که اولین قدم برای تجربهی بهترین روش مدیریت ، توانایی برقراری ارتباط موثر با اعضای تیم است.
اگر روش مدیریت را ندانیم قادر به مدیریت تیم» نباشیم، حتی با در دست داشتن بهترین استراتژیها و مرتبطترین تحصیلات هم هیچ موفقیتی در کار نخواهد بود. این مقاله هم به مدیران تازهکار کمک میکند تا برای تجربهی بهترین روش مدیریت ترفندهایی بیاموزند، هم به مدیران زبده یادآوری میکند که چه مواردی را در مدیریت خود از قلم نیندازند.
واقعیت این است که مدیر بودن کار سختی است. خیلیها ممکن است برای قابلیتهای مورد نیازِ پُست مدیریت که شامل ادارهی خصوصیات شخصی، انگیزهها و سبکهای کاری کارمندان است، آماده نباشند.
اگر وظیفهتان این باشد که کار شخصی خود را درست انجام بدهید، کارتان ساده است. اما اگر لازم باشد کار دیگران را مدیریت کنید، آن وقت است که چالش آغاز میشود.
جای هیچ شکی نیست که مدیریت، جذابیت های خاص خود را هم دارد. کمک به کارمندان برای رشد کاری، به سرانجام رساندن پروژه به کمک اعضای تیم و ساختن روابط و پلهای ارتباطی با افراد معروف هر حوزه، از مزایای مدیر بودن است. مدیران فصلی اعتقاد دارند که کارشان سختتر هم هست! چون هرچه بیشتر در یک سِمت بمانید، ریزه کاری های آن کار بیشتر دستتان خواهد آمد.
سادهترین و بهترین روش مدیریت، زمانی است که میان برهای مدیر بودن را از مدیران قبلی بیاموزید. اما اگر این امکان را ندارید هم نگران نباشید. در این مقاله میخواهیم بهترین روش های مدیریت را برای شما معرفی کنیم.
۱. به گوش دادن اولویت بالایی بدهید
خیلی از مدیران تازهکار، زمان زیادی را صرف این میکنند که چطور مکالمات خود را با کارمندانشان پیش ببرند. مثلا چطور دربارهی فهرست کارها صحبت کنند، چطور بازخورد بدهند و چطور فعالانه با کارمندان سر حرف را باز کنند. مسئلهای که مورد غفلت قرار میگیرد این است که خیلی از مدیران گوش دادن» را تمرین نمیکنند.
آنها فکر میکنند گوش دادن که کاری ندارد!» و با فرض اینکه این مهارت را بهخوبی بلدند از کنار آن عبور میکنند. گوش دادنِ متمرکز و کنجکاوانهی یک مدیر، احساس همبستگی و سرمایهگذاری شخصی در کارمندان ایجاد میکند.زمانی که بهخوبی به کسی گوش میدهید، به فرد مقابل احساس ارزشمندی دست خواهد داد که مستقیما سبب ایجاد احساس تعهد میشود.
۲. قابلیتها و استعداد های کارمندانتان را کشف کنید
مدیران روی اینکه کارمندان چگونه خود را بشناسند اثر مستقیم دارند. در یک کتاب مدیریتی به این اشاره شده است که تمام مدیران خارقالعادهی دنیا، استعدادهای کشفنشدهی کارمندانشان را نمایان میکنند. چنین کارمندانی این قدرت را پیدا میکنند که خیلی سریعتر و عمیقتر به توسعهی شخصی بپردازند و به این ترتیب عملکرد کاریِ بهتری از خود نشان میدهند. چگونه چنین کاری عملی است؟ با کارمندانتان دربارهی استعدادهایشان صحبت کنید.
اکثر مدیران بیان میکنند که از نقاط قوت کارمندان اطلاع دارند، اما اصولا دربارهی این استعدادها حرفی نمیزنند.
بهترین روش مدیریت این است که جلسات فردی برای بازخورد دادن دربارهی قابلیتها و رشد شخصی کارمندانتان ترتیب بدهید. طبق پدیدهی اثر پیگملیون»، کارمندان تا سقف انتظارات مدیران قد میکشند!
پس برای مثال اگر به کارمند خود بگویید با توجه به فلان قابلیت بالقوهی او، در او میبینید که به اهداف فروش بالاتر، قدرت سخنرانی بهتر یا راهکاری عملیتر برسد، در این صورت هم به رشد شخصی او کمک کردهاید، هم به سودآوری شرکت.
۳. تیم خود را نادیده نگیرید
برای اینکه بتوانید احساسات مثبت خود را به تیم منتقل کنید، کارمندانتان باید بتوانند شما را ببینند. بسیاری از مدیران غرق سندروم مدیریت توسط ایمیل» میشوند. زمانی که حجم کارها زیاد است، ممکن است به نظر برسد که کارآمدترین روش همین است که همکلامی را کنار گذاشته و فقط از طریق ایمیل وظایف را به کارمندان دیکته کنید. اما این کار اشتباه است.
ادامه این مقاله:
http://www.amin-inst.ac.ir/how-does-the-best-management-approach-come-about
مشاهده مقالات بیشتر
میلیونرها با چه روش هایی مدیریت زمان دارند؟
۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مشهد، احمدآباد، بین رضا و طالقانی پلاک 252
☎️تلفن تماس :۳۸۴۷۷۶۵۰ـ۰۵۱
☑️ مدرسه عالی کسب و کار امین
www.amin-inst.ac.ir
برای دریافت اخبار و مطالب آموزشی بیشتر در اینستاگـــرام
درباره این سایت